KOMUNIKAT
Burmistrz Tarczyna informuje, że w dniu 30 marca 2023 roku, Wojewoda Mazowiecki Zarządzeniem powołał Komisję do spraw szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych w produkcji rolnej znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego, w których wystąpiły szkody spowodowane przez niekorzystne zjawiska atmosferyczne, na terenie gminy Tarczyn.
W związku z wystąpieniem w dniu 24 maja 2023 roku na terenie gminy opadów gradu, poszkodowani rolnicy proszeni są o składanie typowych wniosków o oszacowanie szkód wraz z załącznikami:
1. wykaz działek deklarowanych do płatności bezpośredniej na bieżący rok,
2. kopia zgłoszenia do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ)/księga stada/paszporty.
(dotyczy rolników korzystających z płatności obszarowych)
do dnia 7 czerwca 2023 roku.
Wnioski mają być wypełniane rzetelnie i czytelnie. Poszkodowani rolnicy proszeni są o dokładne zapoznanie się z treścią każdego punktu wniosku oraz wszystkimi odnośnikami.
1. Każdy punkt wniosku musi być wypełniony bardzo dokładnie: opisany, zaznaczony lub skreślony.
2. Wniosek winien obejmować grunty posiadane także w innych gminach i województwach.
3. Powierzchnia użytków rolnych musi być zgodna z wnioskiem o dopłaty ARiMR, czyli obejmować wszystkie uprawy nawet te w których nie wystąpiły straty, należy wtedy wpisać 0% strat.
4. Wniosek oraz stosowne oświadczenia musza być poprawnie podpisane, tj. miejscowość, data i czytelny podpis rolnika składającego wniosek.
Wnioski są do pobrania w Urzędzie Miejskim w Tarczynie ul. Stępkowskiego 17 (na parterze – Obsługa Mieszkańców lub pokój 11 ) lub na stronie internetowej
(ścieżka dostępu):
www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/pomoc-rolnikom-poszkodowanym-niekorzystnymi-warunkami-atmosferycznymi
UWAGA: Szacowanie obejmuje tylko szkody w uprawach rolniczych i sadowniczych.