Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Gmina Tarczyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.tarczyn.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Materiały audio lub wideo nie posiadają napisów dla osób niesłyszących lub audiodeskrypcji.
  • Część treści tekstowych nie jest dostępna cyfrowo.
  • Na stronie występuje wiele różnych linków z identycznym kontekstem.
  • Niektóre linki nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych.
  • Na stronie występują załączniki bez opisu kontekstowego.

Nadmierne koszty:

  • Brak inormacji.

Treści nieobjęte przepisami:

  • Brak inormacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Marek Dodacki , adres e-mail: marek.dodacki@tarczyn.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 888 393 040 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

 

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Marek Dodacki
  • ul. Juliana Stępkowskiego 17, 05-555 Tarczyn
  • marek.dodacki@tarczyn.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek posiada udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, przestrzenie komunikacyjne są wolne od barier, wszystkie pomieszczenia posiadają dostęp, w budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie wejść do budynków:

Trzy zewnętrzne wejścia są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, posiadają podjazdy dla wózków i poręcze, trzy wejścia są przeszklone.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze są zgodne z zasadami dostępności architektonicznej.

Dostosowanie schodów:

Nie dotyczy.

Dostosowanie wind:

W budynku znajdują się dwie windy. Obie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostępność pochylni:

W budynku istnieje możliwość skorzystania z trzech podjazdów/pochylni.

Dostępność platform:

W budynku nie ma zainstalowanych platform.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Parking przy budynku Urzędu jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza polskiego języka migowego. Aby skorzystać z usługi należy zamówić usługę przed wizytą w urzędzie. Tłumacza można zamówić telefonicznie pod numerem telefonu: 71 579 45 lub poprzez wiadomość e-mail na adres: obsluga.mieszkanca@tarczyn.pl. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna.

Dostępność informacji głosowych:

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy (tablice informacyjne, pracownik stanowiska podawczego znajdującego się przy wejściu głównym do Urzędu).

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku jest zainstalowana pętla indukcyjna, która znajduje się w punkcie obsługi interesanta.