zarządzanie kryzysowe na terenie gminy tarczyn

Zarządzanie kryzysowe – działalność organów administracji publicznej, będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

Organem właściwym na terenie gminy w sprawach zarządzania kryzysowego jest Burmistrz Gminy Tarczyn. Organem pomocniczym Burmistrza w zapewnianiu wykonywania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego jest Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego.

Zespół został powołany Zarządzeniem nr 87/2020 Burmistrza Gminy Tarczyn z dnia 22.09.2020r., który określił jego skład, organizację, siedzibę i tryb pracy. W skład Zespołu wchodzą osoby powołane spośród pracowników Urzędu Miasta, Jednostek Organizacyjnych Gminy Tarczyn, a także przedstawiciel społecznej organizacji ratowniczej (Związku Ochotniczych Straży Pożarnych). Burmistrz może zaprosić do prac Zespołu inne osoby, np. ekspertów oraz specjalistów.

Sprawami merytorycznymi w przedmiotowym zakresie zajmuje się:

Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miejskim w Tarczynie ul. J. Stępkowskiego 17

Kontakt z osobą odpowiedzialną za zagadnienia obronne, niejawne, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:

Urząd Miejski w Tarczynie

ul.. Juliana Stępkowskiego 17   

05-555 Tarczyn

parter pok. nr 1  godziny przyjęcia interesantów 8.00-16.00

tel.  22 715-79-21   604-208-831

obrona.cywilna@tarczyn.pl

 

Zakres wykonywanych zadań:

1. Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym m.in.:

a) realizacja zadań planowania cywilnego,

b) przygotowywanie planów zarządzania kryzysowego,

c) przygotowywanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych,

d) przygotowywanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego,

e) utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,

f) przygotowywanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,

g) przygotowywanie procedur działania w czasie wystąpienia zagrożeń

i klęsk żywiołowych,

h) przygotowywanie planów operacyjnych ochrony przed powodzią,

i) prowadzenie dokumentacji zespołu zarządzania kryzysowego,

j) organizowanie, koordynacja i prowadzenie działań ratowniczych na terenie gminy,

k) przygotowywanie projektów rozwiązań prawnych.

2. Prowadzenie spraw z zakresu obronności, w tym m.in.:

a) planowanie i realizacja zadań w dziedzinie pozamilitarnych przygotowań obronnych,

b) planowanie funkcjonowania gminy w warunkach kryzysu i w czasie wojny,

c) planowanie organizacyjnych przygotowań zapewniających wykonywanie zadań w wyższych stanach gotowości obronnej,

d) planowanie i realizacja działań dla potrzeb natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych,

e) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i realizacją świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony kraju,

f) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem z urzędu i na wniosek żołnierzy rezerwy będących pracownikami Urzędu lub radnymi.

3. Prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej, w tym m.in.:

a) planowanie funkcjonowania obrony cywilnej na obszarze gminy,

b) przygotowywanie planów w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

c) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej.

4. Prowadzenie spraw z zakresu wojskowego, w tym m.in.:

a) rejestracja przedpoborowych na potrzeby kwalifikacji wojskowej,

b) przygotowywanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,

c) prowadzenie spraw związanych z orzekaniem poborowych i żołnierzy odbywających służbę za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny lub sprawujących bezpośrednią opiekę,

d) prowadzenie spraw związanych z rekompensatami utraconych wynagrodzeń żołnierzy rezerwy którzy odbyli ćwiczenia wojskowe,

e) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,

f) prowadzenie rejestrów wymaganych przez organy administracji wojskowej.

 

 

Facebook.com X.com