Burmistrz Tarczyna informuje, że Wojewoda Mazowiecki Zarządzeniem Nr 174 z dnia 15 kwietnia 2021 roku, powołał komisje do spraw oszacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego, w których wystąpiły szkody spowodowane przez niekorzystne zjawiska atmosferyczne,
W związku z nawalnym deszczem w dniach 19 i 20 sierpnia 2021 roku na terenie gminy Tarczyn, proszę poszkodowanych rolników o składanie typowych wniosków o oszacowanie szkód wraz z załącznikami:
1. wykaz działek deklarowanych do płatności bezpośrednich na bieżący rok,
2. kopia zgłoszenia do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt ( IRZ) / księga stada/paszporty ( dotyczy rolników korzystających z płatności obszarowych ).
do dnia 17 września 2021 roku
Bardzo proszę poszkodowanych rolników o prawidłowe, rzetelne i czytelne wypełnianie wniosków ( 8 stronicowych ).
Poszkodowani rolnicy proszeni są o dokładne zapoznanie się z treścią każdego punktu wniosku oraz wszystkimi odnośnikami.
- Każdy punkt wniosku musi być wypełniony bardzo dokładnie: opisany, zaznaczony lub skreślony.
- Wniosek winien obejmować grunty posiadane także w innych gminach i województwach.
- We wniosku wymieniamy numery działek ewidencyjnych na których rosną wszystkie uprawy: na gruntach ornych, a także użytki zielone oraz uprawy w których nie było strat, zgodnie z wnioskiem o płatności bezpośrednie.
- Wniosek ( str. 2 ) oraz stosowne oświadczenia ( str. 3 ) muszą być poprawnie podpisane, tj. miejscowość, data i czytelny podpis rolnika składającego wniosek ( imię i nazwisko ).
Typowe wnioski są do pobrania w Urzędzie Miejskim w Tarczynie ul. Stępkowskiego 17 ( na parterze - Obsługa Mieszkańców lub pokój 113 ), a także na stronie internetowej Urzędu Miejskiego ( bip.tarczyn.pl ) oraz na stronie internetowej Urzędu Mazowieckiego: www.mazowieckie.pl – Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe – Rolnictwo i Środowisko – Rolnictwo – Pomoc rolnikom poszkodowanym niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.