Informujemy, że od stycznia 2025 roku Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Poradnictwa Obywatelskiego oraz Mediacji w Tarczynie wydłużył godziny działania, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców. Punkt znajduje się na parterze Urzędu Miejskiego w Tarczynie, przy ul. Rynek 8a.
Godziny otwarcia:
➡ Poniedziałek: 10:00–18:00
➡ Wtorek: 8:00–16:00
➡ Środa: 10:00–18:00
➡ Czwartek: 8:00–16:00
➡ Piątek: 8:00–16:00
Zakres usług
1. Nieodpłatna pomoc prawna:
🔹 Informacje o przepisach prawa i obowiązujących regulacjach.
🔹 Wskazanie rozwiązań problemów prawnych.
🔹 Pomoc w sporządzeniu niektórych pism (np. o zwolnienie z kosztów sądowych).
🔹 Obsługa spraw z zakresu prawa pracy, cywilnego, karnego, rodzinnego, podatkowego, administracyjnego i innych.
2. Poradnictwo obywatelskie:
🔹 Wsparcie osób zadłużonych.
🔹 Porady w sprawach mieszkaniowych i zabezpieczenia społecznego.
🔹 Pomoc w tworzeniu planów działania dostosowanych do indywidualnych potrzeb.
3. Nieodpłatna mediacja:
🔹 Polubowne rozwiązywanie sporów w sprawach cywilnych, rodzinnych i innych.
🔹 Przygotowanie projektów wniosków mediacyjnych i pomoc w zatwierdzaniu ugód sądowych.
Kto może skorzystać?
📌 Każda osoba, która nie może ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, po złożeniu stosownego oświadczenia.
📌 Osoby samozatrudnione (prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą), które w ostatnim roku nie zatrudniały pracowników – pomoc prawna ma w takim przypadku charakter pomocy de minimis.
Jak się przygotować?
➡ Dokument tożsamości.
➡ Dokumenty dotyczące problemu (np. umowy, decyzje).
➡ Samozatrudnieni: zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o jej braku.
Rezerwacja wizyt:
📞 tel. 22 756 62 54 wew. 215 (9:00–15:30)
📞 tel. 22 756 62 54 wew. 196 (10:00–13:00)
Pomoc dla osób z niepełnosprawnościami
Osobom z niepełnosprawnością ruchową lub trudnościami w komunikowaniu się oferujemy możliwość organizacji wizyty w miejscu zamieszkania lub w miejscu dostosowanym do ich potrzeb.
Osoby uprawnione, przed uzyskaniem porady prawnej, muszą przesłać do Starostwa, w formie papierowej (Starostwo Powiatowe, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno, z dopiskiem „PORADNICTWO” na kopercie) lub email-em (info@npp.piaseczno.pl) oświadczenie wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających, informacji o dostępnych tej osobie środkach porozumiewania się na odległość oraz danych kontaktowych, celem umówienia terminu udzielenia porady.
Zapraszamy do skorzystania z oferowanych usług – jesteśmy tu, aby pomóc!